Eilen oli niin tylsä työpäivä, että mietin jo voiko tylsyyteen kuolla. No ei voinut näköjään. Tänään ollaan juoruttu koko aamupäivä (tietysti töiden tekemisen ohella) ja haukuttu firmaa oikeen olan takaa. Luulis, että se vaan lisää ketutusta, mutta ei - se on toiminu päinvastoin. Se on piristäny mua todella paljon! Eikä oo ollut tylsääkään. Vaikka juoruamista yleensä pidetään selän takana paskan puhumisena ja muutenkin epäsuotavana asiana, ei sen välttämättä tarvii olla sellasta. Me ainakin ollaan urakalla purettu mieltä ja vaihdettu tietoja eri asioista ja pohdittu kaikenlaista. Ja se on oikeesti piristänyt mua henkisesti. Taidan olla kieroutunut...

Totta puhuen mä koen jonkinlaista huonoa omaatuntoa siitä, että joka päivä valitan täällä asioista enkä kuitenkaan tee niille mitään. Tai kerro niistä esimiehille. Syy miksi en viitsi on se, että tuntuu ettei sillä ole mitään vaikutusta asioihin. On täällä yritetty sanoa asiasta jos toisestakin, mutta mitään ei ikinä tapahdu. Ilmeisesti on niin, että ulkomailla oleva johto pitää ohjat tiukasti käsissään, vaikka ei tiedä välttämättä miten Suomessa pitäisi toimia. Täällä olevalla pomolla ei oikeastaan ole juurikaan valtaa. Kaikkeen pitää kysyä lupa ulkomailta. Jos pomo tulee kysymään miten menee, mä vastaan siihen aina että ihan ok tai että on ollut kiirettä tms. Mua ärsyttää, etten saa sanotuksi mitään oikeeta. Mutta en edes tiedä mistä alottasin sen oikeiden kuulumisten kertomisen. Tai että miten sanois sen, että en tykkää ollenkaan siitä kuinka firma suhtautuu a) työntekijöihinsä ja b) asiakkaisiinsa. Ehkä mä säästän ton kommentin siihen irtisanoutumishaastatteluun. Se on myös jotenkin pelottavaa, että johtopaikoilla olevista ihmisistä suurin osa tuntuu olevan melko epäpäteviä. Ja mua nuorempia. Eikä se ikä sinänsä mitään merkkaa, voithan sä silti olla hyvä johtaja. Mutta kun yhdistetään tän firman arvot, epäpätevyys ja nuoruus, niin eihän siitä voi syntyä mitään sellasta jota mä voisin tosissani pitää auktoriteettina. Usein täällä ei tiedä itkeäkö vai nauraa, joten valitsen nauramisen. Siitä tulee itelle parempi mieli.

Onneksi elämässä on niin paljon muita hyviä asioita, että töissä kestää sen aikaa että löytää jotain muuta. Asioita, joista oon todella kiitollinen on mun perhe, pari läheistä ystävää, mukavat työkaverit ja tietysti uusi koti. Pelkästään tuo muutto parantaa mun mielialaa potenssiin kymmenen.