Käytiin tänään Jumbossa ostoksilla. Mentiin sinne tietysti justiin siihen aikaan, kun ei pitäisi. Eli noin yhdeltä. Kaikki parkkihallit oli aivan turvoksissa, mutta saatiin loppujen lopuks paikka.

Muksulle löydettiin ulkoilupuku kevääks ja lenkkarit ja toiset kengät. Nyt oli sentään kengissä valikoimaa ja ennen kaikkea kokoja. Yleensä mä oon kai niin myöhään liikenteessä, et saan kirota kun ei löydy oikeeta kokoa. Muita kokoja on kyl siitä vierestä, mut ei ikinä sitä mitä just sillä hetkellä haluis.

Isännälle ja mulle ostettiin farkut. Mä halusin ehdottomasti uudet farkut, et voin laittaa ne ens viikonloppuna Tallinnan reissulle. Nyt oli farkunosto ihanan helppoa, kun on löytyny sellanen merkki, josta löytyy hyviä. Ekat joita koitin lähti mukaan. Ja pituuskin löyty sellanen, ettei tarvii lyhentää. Vaikka ei se lyhentäminenkään ylitsepääsemätön ongelma olis, kun mulla on ompelukone. Oon vaan vähän laiska lyhentelemään housuja.

Tallinnan reissua odotan kyl tosissaan. Lähdetään tosi aikasin lauantaiaamuna lautalla lahden yli. Sitten kylpylähotelliin. Siellä voi lillua kylpyläs ja saunoa. En ottanu mitään hoitoja, kun se olis sit sitonu liikaa. Haluun mennä ihan vaan fiilispohjalta. Sit haluun käydä jossain kahvilla ja kakulla. Isäntä haluu (tietysti) alkotukkuun. Illallinen mennään syömään Peppersackiin. Se on mun käsittääkseni keskiaikainen ravintola. Ulkopuolelta se on aika hauskan näkönen; kapee ja korkee valkonen talo terävällä harjakatolla. Oon kuullu, et siel olis hyvää ruokaa. Slurps. Illalla otetaan sit häppää luultavimmatusti ja sunnuntaina "rentoutuneena" kotiin.

Ihana lähtee reissuun pitkästä aikaa ilman lasta. Se menee kissan kanssa mummolaan hoitoon. On se tietty kiva matkustaa lapsenkin kanssa, mut joskus on mukavaa, kun kukaan ei ole siinä vaatimassa ja haluumassa koko ajan jotain. Saa syödä rauhassa ilman että tarvii pilkkoa toiselle eväitä ja saa  istua saunassa ilman sitä "Koska sä tuut pois? Äiti, mennään jo." -huutelua. Ja kyllähän sitä ihan erilailla saa juteltua siipankin kanssa, kun ei oo se metrinmittanen kimittämässä siinä välissä. Pitää kyl viedä sekin kesän mittaan Tallinnaan, kun se on mun mielestä aika kiva kaupunki. Kävin joulun jälkeen siellä viimex ja se oli muuttunu tosi paljon siitä, kun viimeksi olin siel. Mut siitä onkin aikaa miljoona vuotta.

Ens viikko menee varmaan aika vahvasti matkaa odotellessa eli hyvässä pössiksessä :)

Kauppareissun jälkeen syötiin pakastepizzaa. Varsinainen terveysateria oli, joo. Sit väsyttikin niin, et piti ottaa parin tunnin päikkärit. Ja kun niiltä sai kammettua ittensä ylös, kello oli jo kahdeksan. Yllättäen nyt ei sitten nukuta ollenkaan. Ois pitänyt jatkaa unia päikkäreiltä suoraan aamuun. Mut sit olis tietty heränny noin kuudelta. No, oispa ollut aikaa lukea hesaria rauhassa.

Mut nyt kattomaan telkkaria, vaikka eipä sieltä mitään mieltäylentävää taida tulla. Niinkun ei yleensäkään.