Jeeeee, perjantai! Vähänkö mä nukun huomenna pitkään. Ja sunnuntaina. Hauskaa sinänsä, että mä aina haaveilen pitkään nukkumisesta, vaikka nukun viikollakin 8-8,5 tunnin unia. Eli ihan riittävästi. Jotenkin se on kuitenkin ajatuksena ihana, että ei tarvii herätä kellonsoittoon. Vaikka sitten heräisi sen ihan saman 8,5 tunnin unen jälkeen.

Tänään suunnitelmissa jälleen siivousta ja sohvalla lötköttelyä. Huomenna ehkä askartelen joulukortteja aamupäivästä. Illalla meen kaverille saunomaan ja juoruumaan muutamaksi tunniksi. Sunnuntaina mennään mutsille leipomaan pipareita. Mua on vähän huolettanut, kun en saa joulumieltä kehiteltyä mistään. Josko sunnuntaina sitten. Pitää ottaa kaikki joululaululevyt mukaan, niin voi kuunnella niitä nonstoppina. Jos ei siitä tule joulumieli niin mistä sitten?

Suunnittelin jo jouluaatoksi retkeä merenrantaan isännän kanssa. Mennään perinteisesti meidän mummolle, joka asuu lähellä merenrantaa. On pruukattu isännän kanssa käydä syömisen jälkeen kävelyllä, että se saa vetää röökin. Viime joulupäivänä "harhauduin" yksin merenrantaan kätkönetsintäpuuhissa. Siellä oli niin hiljasta ja rauhottavaa, että se oli ihan uskomatonta. Ehdotin isännälle, että josko käveltäisiin sinne ja otettaisiin glögiä termospulloon ja istuinalustat. Vois vähän aikaa hengata siellä ja nauttia hiljaisuudesta. Kunnes muksu soittaa, että missä te ootte, mä haluun jo ruveta jakamaan lahjoja...

Mä haluisin muutenkin jollain tapaa hiljentyä, mutta se ei just nyt ole mahdollista. Olis ihana lähteä yksin metsään retkelle. Tai sitten islanninhevosvaellukselle. Mun haavejoulua vietettäisiin mökissä lumen keskellä. Siellä olis hyvää ruokaa ja paljon punaviiniä ja kynttilöitä ja takka. Aattoaamuna käytäisiin ratsastusretkellä. Sitten saunaan ja syömään. Ja muina päivinä ulkoiltaisiin paljon ja levättäisiin. Ja tietysti syötäisiin vihreitä kuulia