Nyt se on tainnu flunssa iskeä muhunkin. Ihmettelinkin jo lauantaina, kun oli niin voipunu olo. Eilen illalla oli kylmä ja jäseniä särki ja nukuttikin jo puol kymmeneltä. Oon mä tänään ollu töissä, mutta ei mulla mikään maailman parhain olo ole. Taetaapi jäädä tanssitunti tältä illalta väliin. Tylsää. Varsinkin kun se on viikon ainoa liikuntahetki mulle. En mä muina päivinä jaksa keksiä mitään liikuttavaa tekemistä, enkä välttämättä edes kerkeiskään. Seli-seli... Tykkäisin kyllä kävellä luonnossa, mutta sitä varten pitäisi aina lähteä autolla johonkin pidemmälle. Mua ei meidän kylän pururata paljoa inspiroi. Siellä on niin paljon ihmisiäkin aina. Sama juttu joenrannassa. Jonkun mielestä täällä on varmaan loistavat ulkoilumaastot, mutta mä oon niin nirso ettei kelpaa. Odotan vaan, että pääsis uuteen kotiin ja merenrantaan kävelyille. Ja pitäis siinä lähistöllä ihan oikeata mettääkin olla. Sitten ei ole kyllä enää mitään tekosyitä olla lähtemättä.

Viikonloppuna käytiin isännän kanssa läpi tytön huonetta. Tyhjennettiin yksi Lundia-hylly ja muutama muovilaatikko tavaroista. Roskiin vietiin 5-6 muovipussillista kaikkea turhaa, osa pakattiin jo muuttoa varten ja jäi vielä iso kasa tytölle katottavaksi että pitääkö vai luopuuko. Tytölle ei voitu sanoa, että on viety roskiin muuta kun roskia, koska se kävisi kantamassa ne takasin sieltä. Sillä on niin paljon tavaraa, että se ei muistane omistavansa puoliakaan niistä. En siis usko, että se kaipaa noitakaan. Tyhmäähän se on heittää roskiin tavaraa, jonka voisi viedä kierrätykseen, mutta ei meillä voi jättää sellasia tavaroita sivuun. Tyttö kantaa ne heti takasin huoneeseensa, kun ne löytää. Onneksi suurin osa roskiin menneistä oli ihan oikeesti roskaa: täyteenväritettyjä värityskirjoja, tarra-arkkeja joista on tarrat jo käytetty, vessapaperirullia (siis tyhjiä), rikkimenneitä leluja ja mäkistä saatuja leluja. Että mä muuten vihaan niitä; ne on yleensä jotain aivan turhaa roskaa, jota vaan salakavalasti kertyy kotiin. Ja mun mielestä me ei edes hirveen usein käydä purilaisella. Ei ainakaan joka päivä, eikä edes joka toinen

Alotin ton tytön huoneen siistimisurakan lauantaina aamupäivällä. Iltapäivällä käytiin synttäreillä ja sitten takasin jatkamaan projektia. Joskus kymmenen aikaan lopetettiin ja molemmat oli aika poikki. Eikä edes saatu kaikkea käytyä läpi. Vielä olis kirjotuspöydän laatikot (3 kpl) ja vaatekaappi, jossa on vaatteiden lisäksi pelejä yms. Loppuvaiheessa oli iso kiusaus ottaa jätesäkki ja kaataa tavaraa suoraan laatikoista siihen... Eilen ei enää jaksanut. Mentiin pariksi tunniksi auttamaan kavereita niiden tontille, että pääsee vähän tuulettumaan.

Nyt on taas -ah niin ihana- työmaanantai, jota ei onneksi ole edes tuntia enää jäljellä. Vaikka maanantait on hirveitä päiviä, ne menee tosi nopeesti kun on niin paljon hommaa. Nyt oon kyllä tehny jo melkeen kaikki hommat, joten on varaa kirjotella tänne. Vaan nyt painan vielä viimesen puol tuntia apinanraivolla, että pääsee ajoissa kotiin elpymään. Oikein kivaa maanantaita kaikille (sanoo hän hieman sarkastinen sävy äänessään).