Sain viime maanantain vapaaksi töistä, kun suostuin tulemaan lauantaina eli eilen töihin. En olis suostunut, jos oisin tiennyt mitä tuleman pitää.

Mun piti osallistua vaan yhden kesäravintolan siivoukseen, mutta sitten pomo kysyi, josko voisin mennä sen jälkeen tunniksi jeesaamaan työkaveria yhdelle hotellille. Aamulla se työkaveri oli ollut ihan jees ja selvän näkönen. Kun lähdettiin sieltä ravintolalta hotellille, mä katoin että onko se piru vie kännissä. No olihan se.

Hotellilla ne huomas sen tietty aika äkkiä ja se passitettiin kotiin. Mä sain "huudot", kun oli tehty paskaa jälkeä parissa huoneessa - siis lähinnä tää työkaveri oli tehnyt. Ja lisäksi se omistaja sano, että mun olis pitänyt heti sanoa sille, kun huomasin asian. Varmaan olis joo, mutta mä ajattelin että se pystyis kuitenkin hoitamaan hommansa. Enkä mä oikeen osaa kytätä sellasen työjälkeä, joka on ollut  töissä paljon pidempään kun minä. Ja suoraan sanoen halusin vaan hoitaa hommat ja lähteä kotiin. Ikinä en oo kohdannut tollasta tilannetta, että joku vetäsee kännit kesken työpäivän. En edes ymmärrä, missä vaiheessa ja miten se on sen tehnyt. Onko sillä ollut joku taskumatti käsillaukussa vai mitä? Aika uskomatonta.

Inhottavinta tossa oli se, että mun ihana pomoni on tehnyt viime aikoina ihan hulluna töitä ja aatteli pitää pitkän viikonlopun. Sehän tuli sinne hotellille sitten kuitenkin  jeesaamaan. Maanantainakin sen piti olla lomailemassa, mutta se tulee mun kanssa töihin sitten. Alunperin mun piti tehdä maanantai tuon kotiin lähetetyn kolleegan kanssa. Sanoin pomolle, että vähän pelottaa se maanantai nyt. Ja se sanoi, että hän tulee kyllä silloin. Sitten tuli sellanen olo, että miks mä sanoin ton ääneen, kun sen vapaapäivät palaa nyt taas. Jouduin mäkin olemaan tunnin ylimäärästä siellä hotellilla, mut pomo sano että merkkaa hotellilta itelles tuplatyötunnit.

En kyllä ymmärrä, miten joku voi tehdä tollasen tempun a) pomolleen b) asiakkaalle ja c) työkaverille. Itelle ei oo koskaan tullut mieleen, vaikka useinkin oon heittänyt läppää että työnteko olis niin paljon mukavampaa pikkuhiprakassa. Heitin saman läpän tolle työkaverille, kun mentiin sinne ravintolaan, mutta se taiskin ottaa sen kirjaimellisesti... Sitten se vielä ihmetteli sille hotellin omistajalle, että mistä se tietää että hän on kännissä. Miten voi kuvitella, ettei kukaan huomais!. Kun se omistaja lähti huoneesta, kolleega vielä ihmetteli että kuka sille on kertonut. Mä sanoin, että jos se huomasi sen itse. Mulle on ihan sama, vaikka tää työkaveri epäilis mun kertoneen. Ei tuu jatkossa olemaan kiva tehdä sen kanssa töitä, kun saa pelätä että se taas vetää ittensä kykenemättömäks töihin. Mua säälittää meidän pomokin. En tiedä, oliko toi ensimmäinen kerta kun tollasta tapahtui. Mutta kun meidän pomo on aivan ihana, joustava ja kärsivällinen ja äärettömän mukava. Ihme käytöstä kyllä aikuiselta ihmiseltä. Mä oon vieläkin koko tapahtumasta ihan puulla päähän lyöty :/