Otsikossa löytyy, näköjään. Kävin eilen silmälääkärissä, että saan reseptin uusille silmälaseille. Muuten olis käynyt vanhakin resepti, mutta viimeksi optikko sanoi, että kun mulla on niin paljon miinusta, niin on hyvä käydä välillä lääkärissä tsekkaamassa silmät.

Se lääkäri kiinnitti sitten huomiota siihen, että mun toisen silmän pupilli on isompi kuin toisen. Se kysyi, että oonko itse huomannut. No joo, oon tietysti. No koska oot huomannu? En oikeesti pystynyt muistamaan, onko siitä 5, 10 vai 15 vuotta. On kuulemma kymmenen syytä, miksi pupilli on isompi ja viisi niistä on hyviä syitä ja viisi pahoja. Huolestuttavaa olis ilmeisesti ollut, jos muutos olis tapahtunut esim. vuoden sisällä.

Mä tietysti laitoin sitten mutsille tekstiviestiä, että onko sillä mitään havaintoa asiasta. No ei varmasti muistanut. Lääkäri käski etsiä valokuvia, joista sen vois tarkistaa. Musta ei juurikaan ole läheltä naamasta suoraan otettuja valokuvia, koska en tykkää olla kuvattavana. Mutsi oli tänään kaivanu mun vanhoja koulukuvia esiin. Niistä kuulemma näkyi, että jo lapsena/nuorena toinen pupilli oli isompi. Huh, se jotenkin helpotti. Mä jo kerkesin veikkailemaan silmäsyöpää ja muuta sellasta... Mun pitää mennä syksyllä uudestaan samalle lääkärille ja viedä niitä kuvia. Katotaan sit mitä hää sanoo. En aio kyllä ottaa stressiä asiasta tällä välin. Kun enhän mä sille mitään voi, vaikka siellä jotain olisikin.

Sain tänään tilattua uudet rillitkin. Muuten nää vanhat olis suht jees, mutta kun nää on niin pirun naarmuset. Mut kyllä ne uudet on hienommat Pusu Sellaset "hengettömät". Eli niissä on vaan ne sivusangat ja nenän päällä se linssejä yhdessä pitävä osa. Muuten ne on pelkkää linssiä. Ja samaan syssyyn tilasin netistä piilaritkin. Oisin ottanut nekin tuolta linssikaupasta, mutta mulla olisi pitänyt optikon piilolasimääräys (enintään vuoden vanha), että he olisivat ne tilanneet. No en prkl rupee maksamaan erikseen vielä optikon tarkastuksesta, kun just eilen kävin silmälääkärissä. Eiköhän se olis sanonut mulle, jos ehdottomasti en saisi käyttää piilareita. Kun oli vielä piilareista puhettakin. Enpä tajunnut avata suutani silloin, että olisko hän voinut kirjoittaa niitä varten määräyksen myös. Mut netistä sai aivan samoja piilareita, mitä mulla on ollutkin. Eli mun silmät tuskin kuolee, vaikken nyt siellä optikolla käynytkään.

Nyt on taas viikonloppu, joka on ihanaa. Mitään erikoisempia suunnitelmia ei ole. Ulkoilla pitäis vaikkapa huomenna kätköjä hakien. Muuten ei oo tiedossa mitään. Ihanaa, kun voi vaan mennä fiiliksen mukaan. Joulukuusesta pitäisi ehkä luopua, mutta kannattaako se vielä, kun siinä pysyy neulaset ihan hyvin kiinni. Kallis puu se oli, että kannattaahan sitä kattoa niin kauan kuin se on kaunis. Ja tuleehan se joulu tänäkin vuonna taas Silmänisku

Ja pannaas taas loppukevennykseksi valokuvaa. Tällä kertaa Kaakao-niminen koira. Kuvanottohetkellä Kaakao vasta treenaili rekivaljakon vetoa, mutta ehkä nyt on jo päässyt tositoimiin. Oikein ihana eläin oli, pusuja Kaakaolle!