Ou jee, tänään on jo torstai. Taas on viikko mennyt vauhdilla ja hyvä niin. Eilen käytiin tytön kanssa ostamassa sille talvikenkiä. Ne saatiinkin ostettua, mutta ei muuta, kun tyttö rupes kiukuttelemaan sen verran että lähdettiin kotiin. Yleensä mä purisin hammasta ja vetäisin ostoskierroksen loppuun, mutta nyt ei hermo kestäny. Toisaalta hyvä, että lähdettiin niin aikasin kotiin. Taisi tyttö olla aika väsynyt ja se kiukutti. Mulla taas menee hermo sen takia, että tuntuu että se on aina tollasta kiukuttelua mentiin mihin vaan. Usein ei tekis mieli ottaa sitä mukaan ollenkaan, mutta ei sekään mikään pysyvä ratkaisu ole. Pitää toivoa, että tää on vaan joku uhmaiän tms. vaihe ja menee jossain vaiheessa ohi.

Tänään on myös siivouspäivä. Me ollaan nyt muutamana viikkona siivottu torstaina. Vaikka se onkin vähän väsyttävää puuhaa työpäivän jälkeen, niin mun mielestä se on hyvä näin. Viikonloppua ei tarvitse käyttää siivoomiseen ja saa nauttia puhtaasta kodista. Sehän on fakta, että ens viikon alussa se siisteys on muisto vain. Siivoomisessa hauskinta on mun mielestä imurointi. Mä saan jotain perverssiä tyydytystä siitä, kun roskat kilahtelee imurin putkeen :D Ehkä syy on se, että siinä konkreettisesti näkee ja kuulee kättensä työn. Pölyjen pyyhintä on aika hanurista, mutta pakkohan sekin on tehdä. Lattioiden moppaaminenkaan ei oo niin hirveen hauskaa. Mutta kaikista eniten syvältä kotitöistä on silittäminen. Siis vaatteiden silittäminen. Lakanat ja pöytäliinat vielä jotenkuten menettelee, mutta en mä niitäkään silitä ellei ole aivan pakko. Mä ostan vaatteitakin sitä silmälläpitäen, että niitä ei tartte silittää. Tiedän, että joku saattaa nyt haukkoa henkeään, että kauheeta! Mutta mulla on vaan yksi elämä tämänhetkisen tietämykseni valossa, enkä mä aio kuluttaa sitä silittämiseen.