Koittihan se loma vihdoin mullekin. Lomaa ei kyllä ole kun ensi viikon loppuun asti, mutta kyllä se mieltä lämmittää silti. Ei tuhlattu tytön kanssa ekaa loma-aamua nukkumiseen, vaan herättiin seittemältä että ehdittiin yhdeksäksi kampaajalle. Kyllä meillä nyt on hienot tukat molemmilla!

Huomenna pitäis mennä eläinlääkärille (taas), kun meidän kissalla on vasemman puolen sylkirauhanen tulehtunut. Tai niin se lääkäri ainakin sen patin diagnosoi. Siihen on kaksi kertaa nyt annettu antibiottipistos, mutta patti on ja pysyy sitkeesti. Mua vähän huolestuttaa, kun se on kuitenkin vanha kissa, että se onkin jotain muuta = vakavampaa. Vaikka lääkäri sanoikin ekalla kerralla, että kasvaimet tuntuu erilaisilta. Ehkäpä huomenna ollaan viisaampia. Ei tuo kissa yhtään sairaalta näytä eikä tunnu, joten siinä mielessä en oo hirveän huolissani kuitenkaan. Se syö ja liikkuu ja jaksaa ihan normaalisti.

Asuntoasioita saadaan kohta eteenpäin, kunhan välittäjä palaa lomilta koulujen alkaessa. Sitten otetaan valokuvat täältä ja laitetaan nettiin ja järkätään näyttö. Hui. Mä oon jo niin muuttamassa pois, että oon siivoillut paikkoja ja heitellyt turhia kamoja pois. Haluisin jo pakata meidän koriste-esineetkin pahvilaatikoihin, mutta isäntä ei anna  Yllättävästi sitä roinaa vaan kertyy. Meillä on tollanen matala kulmahylly keittiössä. Se on ollu täynnä keittokirjoja ja lehtiä, joita oon säästäny että kokeilen niissä olevia reseptejä - joskus. Sunnuntaina raahasin ne lehdet terassille, kun oli ihana auringonpaiste. Kävin niitä läpi varmaan neljä tuntia ja leikkasin kaikki potentiaaliset ohjeet irti ja laitoin kansioon. Siinä lähti täysi muovikassillinen leikeltyjä lehtiä keräykseen. Toissapäivänä sain jonkun energiakohtauksen ja kävin läpi keittokirjat melko ankaralla kädellä. Niitäkin lähti täys muovikassillinen pois. Erehdyin kysymään mutsilta, että haluuko ne jotain keittokirjoja siitä. Sehän sano sitten ottavansa kaikki, vaikka niillä on kämppä ennestäänkin niin täynnä kaikkee että ei oo tosikaan. Sano vielä, että sitten kun ostetaan se isompi asunto niin voidaan hakea ne keittokirjat takasin meille. Juu en todellakaan halua niitä enää. Eikö se ihminen ymmärrä turhasta tavarasta luopumisen ideaa ollenkaan...

Töissä on ollu nyt vähän siedettävämpää. Tai johtuuko se siitä, että yritän tavallaan nollata aivot siellä. Teen vaan hommani ja lähen kotiin. Eilen pomo toivotti puhelimessa hyvää lomaa ja sanoi, että koita olla miettimättä työasioita lomalla. Teki mieli sanoa, että et uskokaan kuinka helppoa se mulle on. Jo viikonlopussa mä pystyn irrottautumaan hyvin niistä. Tai kyllähän mä marmatan duunista varmaan joka päivä kotona, mutta ei se oo mitään työstressiä tms. Se on se firma vaan joka tökkii. Työtehtävät ei sinänsä stressaa mua mitenkään.

Lomasuunnitelmina meillä on käydä Linnanmäellä ja Tallinnassa päiväristeilyllä. Mökille mennään , jos aikaa jää. Mä kyllä ehdottomasti haluisin sieneen sinne, mutta katotaan nyt. Päivä kerrallaan. Onneks tytöllä on nyt luokkakaveri kylässä niin se ei piinaa mua koko ajan. Saa rauhassa surffailla netissä  Seuraavaksi voiskin taas mennä etuovi.comiin kattelemaan niitä samoja taloja, jotka oon jo tutkinu miljoona kertaa. Vielä ei oo löytyny ihan täysosumaa. Josko tänään sinne olis päsähtänyt joku uusi ihanuus...