Tuo eilinen teksti oli kirjoitusharjoittelua. Siitä on jo aikaa, kun on viimeksi pitänyt kirjoittaa jotain aineentyyppistä tekstiä. Lukiossa tuli kirjoitettua paljonkin aineita, mutta siitä on jo hippasen yli 15 vuotta aikaa. Ajattelin kokeilla, miten tuollaisen "oikean" tekstin synnyttäminen sujuu nykyään. Suht' kivutonta se oli, mutta ei mitään hajua kuinka äidinkielenopettaja tuota tekstiä arvioisi.

Työkuvioiden päivitystä: istuin eilen viinilasillisen kanssa tietokoneen äärelle ja laskin tosi tarkkaan, mitä sitä palkkaa tulisi tuossa uudessa hommassa. Sieltä soitettiin nimittäin, mutta annettiin vielä viikko miettimisaikaa, kun jahkailin tuon palkan kanssa. Jos yksi kolmasosa vuoroista on iltavuoroja ja kolmeen viikkoon sisältyy yksi lauantaivuoro, siitä ei mitenkään päin saa lasketuksi niin paljoa palkkaa kuin mistä oli puhe. Laskin pitkän aikaa ja katsoin, kuinka paljon pitäisi tehdä töitä, että saisi saman palkan kuin nyt. No, pitäisi olla esim. joka lauantai töissä tai tehdä suurimman osan ajasta iltavuoroa. Juu ei kiitos. Mua harmittaa tosi paljon, koska olisin niiiiin valmis lähtemään täältä ja mua olisi kiinnostanut juuri tuo paikka. Mutta en mä oikeasti tuolla palkalla voi. Toivotaan nyt, että jotain muuta tässä äkkiä löytyisi. Harmitti niin paljon, että poltin jopa yhden tupakan takapihalla ja se on jo poikkeuksellista, se!

Ja juuri muistin, että tänään on karkkipäivä, jeeeee. Pitää kyl tunnustaa, että oon keskiviikosta asti syöny safkiksella susu-paloja, kun entinen työkaveri jätti niitä meille läksiäislahjaksi. Ja se ei oo ollut mitään pari sivistynyttä palaa per päivä, vaan aika monta. Mä en vaan pysty oleen syömättä, kun niitä on nenän edessä. Siltä pohjalta ehkä turha kirota, ettei paino lähde laskusuuntaan :) On mulla selkäranka, mutta se on melko joustava :)