Isäntä selvisi leikkauksesta hengissä ja voi suht' hyvin. Oli kyllä tosi helpottava hetki, kun se soitti herättyään mulle eilen. Ääni kuulosti kun olis tullu haudan takaa. Tai niinkun se olis ryypänny ja valvonu kaks viikkoa. Hengissä se oli kuitenkin vaikka ei siltä kuulostanukaan.

Käytiin illalla hakemassa se kotio. Ne olis halunnu pitää sitä vielä yön yli sairaalassa, mutta eihän se halunnut jäädä. En kyllä yhtään ihmettele. Ite oon niin sairaalakammonen. Kättärilläkin väänsin itkua, kun piti jäädä yön yli tutkimuksiin.

Yhtään se ei oo (vielä?) heittäytyny avuttomaksi. Se pyytää apua vaan niihin hommiin, joihin oikeesti tarviikin. Mutta kattoo nyt sairasloman edetessä kuinka kärttysäks se äityy. Saikkua tuli suoraan vuoden loppuun. En oo kunnolla uskaltanut ajatella meidän taloudellista tilannetta loppuvuodesta, mutta kohta pitää varmaan ruveta funtsaamaan sitäkin. Ei kai niiden firma maksa liksaa kun noin kuukaudelta ja sen jälkeen tippuu Kelan korvauksille. Ja niiden suuruudesta mulla ei ole mitään havaintoa. Aargh, meinaa ruveta ahdistamaan. Mutta sehän on sitten hyvä sauma tiputtaa painoa. Jos toipilas ja tytär syö kunnon ruokaa ja mä vedän knekkebröödiä loppuvuoden. Säästetään ainakin mun ruoissa. Niin ja kissan ei tarvitse myöskään kärsiä nälkää.

Ja jos saa jatkaa valitusta (ja mähän jatkan kerta tää on mun ploki) niin hetkittäin iskee duunissa sellanen hälläväliä-asenne. Johtuen siitä, että tämä firma lopettaa olemassaolonsa Suomessa ainakin vähäksi aikaa ja me siirrytään tarjouskilpailun johdosta toisen kilpailevan firman palvelukseen. Välillä miettii, että mitä tälläkään hommalla on enää väliä, kun vuoden lopussa tää loppuu kuitenkin. Ja kun kaikki on vielä epäselvää. Mä en vielä tiedä, saanko jatkaa nykyisiä hommiani vai teenkö sitten vaan pelkästään sitä samaa mitä muutkin. Ja mun "omat" hommat on just niitä, jotka mua täällä kiinnostaa.

Taas tuntuu siltä, että pitkän aikaa on ollu elämässä ns. hiljaista ja nyt yht'äkkiä kaikki hyökkää päälle samaan aikaan. Muksu aloitti koulun, mikä on iso asia koko perheelle. Isännällä oli tuo leikkaus ja nyt piiiiitkä sairasloma. Vuoden vaihteessa vaihtuu mulla työnantaja. Ja toukokuussa on sitten häät ja jossain vaiheessa vuotta häämatka. Kai sitä on yritettävä ottaa asia kerrallaan, vaikka melkeen kaikkihan nuo pyörii mielessä koko ajan jonkun verran.