Mä astuin aimo harppauksen eteenpäin teknisessä kehityksessäni: ostin eilen elämäni ensimmäisen matkakortin. Siis sen, jolla maksetaan busseissa ja muissa kulkuvälineissä. Aikaisemmin oon käyttänyt ihan vaan kylmää käteistä ne harvat kerrat, kun bussilla menin. Aikaa myöten rupesi vaan kiukuttamaan se kolikoiden ettiminen kotoota, kun oli johonkin lähdössä. Sitäpaitsi matkat on noin 15% halvempia, kun maksaa kortilla.

Tänään tein jotain muuta myös ensimmäistä kertaa: tulin bussilla töihin. Mä oon luullut aiemmin, että meiltä ei pääse bussilla kuin vaihtamalla öbaut kolme kertaa bussia tai kävelemällä ensin kaksi kilometriä. No yhdellä vaihdolla selviää oikeasti. Aikaa menee vähän enemmän kuin autolla, mutta eipä tarvii huolehtia ajamisesta ja bussi jättää suoraan työpaikan oven eteen. Autolta pitää kävellä noin kymmenen minuuttia. Ajattelin, että niinä aamuina kun ei tarvitse viedä tyttöä hoitoon, mä voisin säästää bensaa ja tulla bussilla.

Mua jännitti, että tyrin jotenkin sen kortin kanssa tai se ei vaan toimi. Mutta hienosti meni. Vihreetä valoa näytti ja bussia vaihtaessakin toimi niinkuin piti. Hyvä minä! Kyllä maailma nyt pelastuu.