Kyllä tää työstressi taitaa helpottaa viikko viikolta. Eilen oli taas paljon hommaa, mut se ei enää ollut niin hirveetä. Tänään on ollut tosi rauhallista. Kävin jopa ottamassa sikainfluenssarokotuksen ennen safkista. Nyt on koko perhe rokotettu. Vielä ei kättä särje eikä oo kuume noussu. Toivotaan, ettei mitään sellasia oireita tuliskaan.

Viikonloppu meni ihanasti. Lauantaina oltiin Messilässä, kun miehen työpaikka tarjosi työntekijöille ja heidän perheilleen ulkoilupäivän siellä. Se on jokavuotinen perinne. Mä kävin testaamassa lumikengilläkävelyä. Se oli niin kivaa, että voisin ostaa omat lumikengät. Jotkut karvalakkimalliset tietty. En mä mitään monia satoja halua niistä maksaa, kun en oo mikään hevijuuseri. Mutta oli se vaan helppoa niillä käpsytellä menemään. Sen jälkeen laskettelin pari tuntia ja se riitti mun tottumattomille jaloille vallan hyvin. Enhän mä oo käynyt tänä talvena laskemassa ollenkaan. On se kyllä mukavaa puuhaa, vaikka en osaakaan hirveen hyvin. Niitä ankkurihissejä mä inhoon, mutta pakkohan niitäkin on käyttää jos isompiin mäkiin haluu.

Kotona laitettiin heti sauna päälle ja tilattiin pizzaa. Niitten jälkeen pysy just ja just hereillä, että jakso kattoa Putouksen. Mä meninkin suoraan sen jälkeen nukkumaan. Villi lauantai-ilta... Vaan tulipa kerrankin kiskottua unta kunnolla: kuudelta kävin vessassa, mutta sain sitten nukuttua vielä kasiin. Eli tommonen reilut kymmenen tuntia vedin zetaa. Mahtavaa.

Sunnuntaina tytön koululla oli Helmihulinat. Siellä oli makkaranmyyntiä ja hevosajelua ja kirpputoria yms. Mä löysin sieltä tosi hienot polveenastiulottuvat villasukat. Ne on vaaleenharmaat ja niissä on liilat Jussi-paitakuviot eli ne salmiakkiruudut. Ne on ihan ässät! Joku mummo myi siellä omia kutomuksiaan. Eka mua mietitytti se hinta (25e), kun osaan itekin kutoa. Mutta eihän mun kärsivällisyydellä ja aikataululla sellasia saada ikinä aikasiksi. Siispä maksoin mummolle ihan mielelläni sen hinnan. Myöhemmin palattiin lisäostoksille saman mummon luo. Ostettiin tytölle ja mulle sellaset kämmekkäät, eli lapaset joista puuttuu sormiosat. On ne hienot sormikkaiden päällä!

Myöhemmin iltapäivällä käytiin kavereiden luona synttärikahveella. Niillä oli viis kappaletta parin kuukauden ikäsiä kissanpentuja. Ne oli hauskoja, kun ensin niillä oli hirvee toiminta päällä siinä kiipeilypuussa. Ne vähän tappeli ja jahtas leikkihiiriä ja kiipeili yms. Yhtäkkiä tuli hiljasta. Ne oli kaikki menny samaan aikaan nukkumaan siihen samaan kiipeilypuun koppiin. Mahto olla lämmin. Vaikka ne oli tosi sulosia, niin ei tullu onneks sellasta oloa, että pitäis saada sellanen. Mulle riittää meidän vanhus nyt tällä hetkellä. Sitten kun siitä aika jättää, mun puolesta voidaan olla vaikka vuosi kokonaan ilman eläintä. Oon tosi eläinrakas, mutta onhan se elo huolettomampaa ilman niitä.

Nyt vois ruveta tekemään loppuvalmisteluja täällä töissä. Sen jälkeen Jumboon ostamaan dimangeja hääkutsuihin. Mä tein prototyypin sunnuntai-iltana ja mun mielestä se rusetti vaatii ehdottomasti koristeekseen dimangin. Isännän mielestä ei, mutta se nyt onkin niin pihi. Ja niin mies.