Jeeee, perjantai! Ei siis töitä kahteen päivään. Mitään suunnitelmia ei vielä oo viikonlopuksi. Paitsi mummon postilaatikko pitää käydä tyhjentämässä, kun sekin on siellä mökillä mun vanhempien kanssa. Olis mukava mennä johkin syömään ulos. Vaikka snagarille menisi, hoh-hoh...

Mä oon nyt puolitosissani kattellut eri koirarotuja sillä silmällä, että mikä olisi meille kiva ja sopiva. Nythän meillä on kissa, että ei me vielä mitään koiraa olla ottamassa edes ajatustasolla. Mutta eihän nuo eläimet ikuisesti elä ja kisumme on jo 10-vuotias. Toki se saattaa elää vielä toiset kymmenen vuotta lisää, eihän sitä tiedä. Edellinen kissamme jouduttiin lopettamaan 11-vuotiaana sairauden takia ja siitä jäi sellainen fiilis, että tällekin tulee nyt sitten kuitenkin jotain vaivaa. Positiivinen suhtautumistapa ennen kaikkea... Mutta takaisin koiriin. Koirat on ihania, mutta ne vaatii niin paljon enemmäin kuin kissat. Ne pitää kouluttaa, että eivät hötkyile miten sattuu. Ja niitä pitää ulkoiluttaa. Se ulkoiluttaminen sinänsä ei ole se vaiva, käynhän mä kävelyllä muutenkin. Mutta se vaiva tulee siitä, että sitä on tosi sidoksissa siihen, että on kotona aina tiettyyn aikaan viemässä niitä ulos. Mä olen kyllä tosi paljon kotona ja enhän mä asu yksin. Mutta silti mä koen ahdistavaksi sen, että on sitten noin riippuvainen jostain joka päivä ja monen vuoden ajan. Ehkä sitä ei sitten koe ikävänä velvollisuutena, kun se koira on oma perheenjäsen. Mutta näin etukäteen ajatellen se kyllä ahdistaa.

Pitänee miettiä vielä muutama vuosi. Tai sit mä vaan otan pari kissaa meille lisää :D Isäntä hyppisi riemusta kattoon... Se tykkää kyllä kissoista (ainakin tästä omasta), mutta on selkeesti enemmän koiraihminen. Ja koiraksi se haluaisi -ei enempää eikä vähempää kuin : rottweilerin. Sehän kyykyttäisi mua ihan täysin, kun oon niin hellämielinen, pienikokoinen eikä kokemusta koirista ole kuin silittelypuolelta. Pitää todellakin miettiä vielä muutama vuosi. Tai sitten otetaan kaksi koiraa: mulle joku kiltti ja pieni ja isäntä saa ottaa just niin haasteellisen rodun kun haluaa. Ei mulla rotikoita vastaan mitään ole, mukavan näköisiä koiria ne on. Mutta tuo koulutettavuus mun käsissä mietityttää. Jätetään harkintaan.