Jokaisessa meissä asuu pieni lehmä, mutta mussa lisäksi myös maanviljelijä  Nyt, kun ollaan muutettu tänne "maalle", mä oon innostunu kasvattamaan kaikkea syötävää. Toukokuussa käytin sairaslomaa hyödyksi tekemällä ittelleni pienen kasvimaan. Isäntä avusti tekemällä siihen kehikon laudoista. Laitoin siihen kasvamaan retiisejä, porkkanaa, salaattia ja mangoldia sekä lisäks yrttejä. Mä jotenkin nautin suunnattomasti siitä, että voi lisätä ruokaan jotain ihan omin pikku kätösin siemenestä kasvattamaansa. Mun ehdoton suosikki on porkkanat. Ei niistä niin pitkiä tule, kun kaupan porkkanoista, mutta niitä ei tarvii kuoria ja ne maistuu ihanan rapsakoille. Nam.

Terassilla meillä on purkeissa pensastomaatteja ja chiliä. Nekin on hyviä, mutta tomaatit on vähän kitukasvusia ja halkeilee. Ens vuonna pitää lannottaa niitä varmaan enemmän. Edellisten asukkaiden jäljiltä on marjapensaita: kolmea eri väriä herukoita ja kahta väriä karviaisia. En tykkää syödä marjoja pelkältään, mutta oon tehny niistä mehua kahteen otteeseen. Ostin oikeen mehustimen sitä varten. Tuli kyllä hyvää mehua, vaikka ite sanonkin. Musta on tullu ihan martta ja maalainen, mut mä oon ylpee siitä 

Suunnittelin tänään kasvimaan laajentamista ens kesäksi, että saa enemmän porkkanoita. Lisäksi haluisin herneitä ja vattupensaita on pakko ostaa muutama. Ne on tosi hyviä pelkältäänkin. Ja pavutkin olis kivoja ja sipulit ja valkosipulit ja ja ja... Niinkun sitä sanotaan, niin nälkä kasvaa syödessä ja se pitää kyllä täysin paikkansa tässä(kin) asiassa. Onneks talvella on monta kuukautta aikaa suunnitella ens kesän kasvatettavia.