Pääsiäinen tuli ja meni. Torstaina tein duunin jälkeen yllättävän hyvää ruokaa. Väsäsin perunasosekeittoa ohjeella, joka on turkkilaisen jugurtin kannesa. Kannattaa kokeilla.

Perjantaina käytiin meidän perheen ja mummin & vaarin voimin Haltialan tilalla katsomassa karitsoja. Ne on tänä keväänä syntyneet ja nyt niitä pääsi ekan kerran kattomaan. Sulosiahan ne oli ja uskomattoman pelottomia. Niitä ei yhtään häirinny, että oli tupa täynnä väkeä ja kaikki halusi silitellä niitä. Siellä pääsi myös hevoskärryn kyytiin maksua vastaan. Mä kävin tytön kanssa ja se oli yllättävän hauskaa puuhaa. Illemmalla käytiin kätkön etsinnässä/kävelyretkellä.

Lauantaina vietiin tyttö mummolaan ja tultiin ite tekemään pihatöitä ja juomaan punkkua. Aivan mieletön keli oli! Kaverit tuli hakemaan meitä ennen kuutta, kun päästiin hohtokeilaamaan palkkiona muuttoavusta. Sen jälkeen käytiin meidän ostarin paikallisessa ottamassa yhdet, jonka jälkeen tyttökin palautettiin kotiin.

Sunnuntaina mummolle syömään lammasta ja pashaa. Ai nami, kun mä vedin niin että napa ruskas... Ruoan päälle käytiin taas muutamalla kätköllä lähistöllä. Mä oon tainnut jäädä "hieman" koukkuun siihen...

Maanantaina oli onneks aika kehno ilma, kun piti siivota. Siihen menikin melkeen koko päivä, kun heräsin myöhään enkä pitäny  mitään kiirettä. Illalla käytiin isännän kanssa vielä kävelyllä, kun tyttö oli kaverilla kylässä. Ei tämmönen "citykävely" oo kyllä mua varten. Metässä rentoutuu paremmin eikä siellä näy niin paljon muita ihmisiäkään. Ei ne ihmiset mua mitenkään vaivaa tai mitään. On vaan kiva fiilis joskus olla ihan totaalisen yksin.

Eilen eli tiistaina mulla oli suunnistuskurssi. Se on Helsingin suunnistajien järjestämä. Eilen oli kahden tunnin teoriaosuus. Huomenna on kahden tunnin käytännönharjotus. Mä ootan sitä ihan fiiliksissä. Se kurssin vetäjä varotti, että moni on jäänyt koukkuun suunnistukseen. Munkin piti mennä hakemaan sieltä vaan kartanlukuoppia noita mettäreissuja varten, mutta nyt mä odotan kieli pitkällä, että pääsee hakemaan niitä harjotusrasteja. Maanantaisin niillä on ympäri Uusimaata sellasia iltarasteja. Sinne voi mennä "kilpailemaan" vaikka ei mihinkään seuraan kuuluiskaan. Ajattelin kesällä mennä kokeilemaan, kunhan meidän tanssitunnit loppuu. Saas nähdä kuinka ämmän käy. Että jäänkö koukkuun vai mitä.