Nyt on irtisanoutumisesta kaksi päivää ja olo on edelleen keväisen kevyt ja hymy on herkässä. Nyt kun on näin hyvä olla koko ajan, mä vasta tajuan kuinka loppu ja poikki olin viimeset kuukaudet. Onneksi tein ratkasun nyt, eikä vasta sitten kun on jo liian myöhäistä.

Laitoin maanantaina melkein ensitöikseni pomolle menemään sähköpostilla irtisanoutumiseni. Hän soitti asiasta mulle vasta iltapäivällä, mikä vähän ihmetytti mua, mutta ehkä siellä päässä oli kiireitä. Hyvin yllättyneeltä pomo kuulosti ja kysyi, onko asia jo täysin päätetty vai onko vielä jotain tehtävissä. Totta munassa se on päätetty! Tollaset isot päätökset muhii mun päässä niin kauan, että sitten kun alkaa tapahtua, ei ole enää takaisin paluuta. Vai luuliko se, että kokeilen nostaa palkkaani tällä lailla? Vaikka se sanois, että saat 500e kuussa enemmän, mä en jäisi enää. Ne rahat ei korvaa mun mielenrauhan menetystä :D Tällä viikolla se tulee tänne keskustelemaan asiasta vielä mun kanssa. Mä olen kerännyt sille listaa asioista, jotka on alkaneet kiukuttaa pikkuhiljaa. Tietysti osasyy poislähtöön on  työ lähempänä kotia ja se fakta, että oon ollut täällä niin kauan (liian kauan) että senkin puolesta on hyvä tehdä jotain muuta välillä. Mutta silti täällä on asioita, jotka mättää pahemman kerran.

Saas nähdä, hakeeko tätä paikkaa kukaan meiltä ajoissa. Mun viimeinen työpäivä on torstai 12.4. ja sitä ennen pitäis olla ihminen valittuna ja vähän koulutettunakin. Oikeesti tää asia ei kyllä mua paljoa stressaa, koska se ei ole enää mun päänvaiva:) Hahaa. Kaverit sano, et nyt rupeet pitämään sitten ylipitkiä kahvi- ja ruokataukoja ja roikkumaan Facebookissa koko ajan. Ois se hienoo sanoo sitten, kun joku asiasta mäkättää, että "No kuule, anna potkut sitten".

Hyvin huomaa täällä työpaikalla, ketkä kolleegoista tuntee mut paremmin ja ketkä huonommin. Ne huonommin tuntevat ovat että "siivoomaan, sinä, mitä ihmettä???". Paremmin tuntevat sanovat, että hyvä että pääset huilimaan vähän. Fyysisesti ei kyllä tarvitse huilia varmaankaan, mutta ihanaa ettei tarvitse stressata ja pyöritellä numeroita vähään aikaan. Oi, miten suloinen ajatus :)

Laskin justiin, että tämän päivän jälkeen on vielä 19 työpäivää täällä. Sitten on kolmepäiväinen viikonloppu, jonka jälkeen alkavat uudet kujeet toivottavasti mukavien uusien työkaverien parissa!