Mökkiviikonloppu on takana ja oli kyllä onnistunut reissu. Perjantaina käytiin ensin mäkissä syömässä ja sitten haettiin Makuunista hirveet mässypussit mukaan. Autossa oli siis minä, tytär ja mun äiti. Mökillä odottivat jo meiän iskä ja mummo. Isäntä ei tällä kertaa lähteny mukaan.

Mökillä saunottiin ja uitiin. Tai ei sitä uimiseks voi sanoa. Vesi oli niin kylmää, että sukuelimet jääty jos oli vähänkin pidempään siellä. Mittarin mukaan asteita oli 17. Avantouimarille linnunmaitoa, mutta mulle melko extremeä.

Lauantaina mökkipitäjässä oli isot markkinat. Käytiin siellä nautiskelemassa markkinahumusta reilun parin tunnin ajan. Sitten olikin jo kiire sieneen isän kanssa. Ennen saunaa kävin vielä parinkymmenen kilometrin päässä kätköllä.

Sunnuntaina kerkes käymään toisella kätköllä ja lähimettään sieneen. Mummo neuvoi, mitä sieniä voi kerätä suolasieniks ja niitähän löytyi ihan pirusti. Aikasemmin oon uskaltanut kerätä vaan kantarelleja. Tää vie mun sienestyksen ihan uusiin sfääreihin  Mihinköhän ne kaikki sienet vaan mahtuu ja kuka ne syö...

Oikeen oli mukava viikonloppu tosiaan kaikin puolin. Tuli ulkoiltua ja nukuttua ja syötyä hyvin. Mitä sitä ihminen enää muuta kaipaa? No isäntä olis tietysti voinu olla vielä mukana, mut kaikkea ei voi saada kerralla.