Kävin tänään äitin ja isin kanssa Habitare-messuilla. Kiva siellä oli kierrellä, mutta hitto että on jalat poikki! Kaikkihan siellä on tietysti kalliita tavaroita, mutta löysin mä jotain ostettavaakin: tiskirätin (siinä on kiva teksti ja se on kompostoituva), tervanarukerän (tuoksuu ihanalle) ja kissakoukun (no, se oli vaan ihana). Kaikki oli tosi tähdellisiä ostettavia  Mutta eivätpä olleet kalliita.

Lomalla ostin mekkokankaat ittelleni ja tänään sain ommeltua mekon valmiiksi. Ohjeissa neuvottiin tekemään mekko sen kokoseksi, kun rinnanympärys kertoo. Noh, mähän tein ja mekosta tuli hieman isohko. Nimittäin normisti oon kokoa 38-40 ja mekko on nyt 42. Olis ehkä vähän pitänyt ajatella... Kyllä mä sitä kavensin kyljistä sitten valmiina melkeen kaks senttiä molemmilta puolilta. Löysähän se on vieläkin, mutta nyt sitä kehtaa käyttää. Yllättävän hieno siitä tuli ja yllättävän vähällä kiroilulla mä selvisin. Vois tehdä samoilla ohjeilla toisenkin eri kankaasta. Tällä kerralla tosin kokoa 40. Siinä samassa oli tunikankin ohje. Sen vois myös toteuttaa joskus. Katotaan nyt, koska sitä inspiraatiota ja aikaa taas löytyis. Se ainakin piti paikkansa, kun ohjeissa luki että mekko on "very easy" tehdä. Sen on oltava helppo, kun mäkin mun vähäisellä kokemuksella selvisin siitä kunnialla. Nurjalle puolelle ei tosin kannata hirveesti vilkuilla...