Normaalia flunssaa se taisi tytöllä olla. Kuume oli puoltoista vuorokautta lähellä 39 astetta, mutta eilen ei ollu koko päivänä yhtään kuumetta. Tänään tyttö meni kouluun taas. Kirjotin vaan sen reissuvihkoon, että ei osallistu liikuntatunnille tänään vielä. Se vois olla liian rankkaa, oli se sen verran räähkänä perjantaina ja lauantaina.

Mulla ei ole flunssa vieläkään iskeny toden teolla, joten pääsin lauantaina kätköjahtiin. Yhdeksää kätköä kävin ettimässä, mutta löysin niistä vaan viisi. Mikä on melko ärsyttävää, koska se kuudes kätkö olis ollut mun sadas kätköni  Ja mulla oli tavoitteena, että tän vuoden loppuun mennessä on saatava se sadas kätkö plakkariin. Mutta onhan tässä vielä vuotta jäljellä. Ja jos tästä haluaa jotain positiivisia puolia ettiä, niin nythän mä voin valita sadannen kätköni huolella. Se vois olla vaikka jotenkin erikoinen tai sitten vaan jollain hienolla paikalla.

Perjantaina mä kävin ostamassa bambulankaa, josta aion virkata sukulaisille tiskirättejä joululahjaksi. Luin jostain, että sellainen rätti kestää monen monta pesua ja bambukuitu on itsessään antibakteerista eli erittäin sopivaa tuohon käyttöön. Perjantai-iltana aloin väkertää ensimmäistä. Sain sen lauantai-iltana valmiiksi ja totesin, että se jää ihan kotikäyttöön. En oo virkannut muutamaan vuoteen ja sen kyllä huomasi. Rätti kapeni toisesta reunasta muutaman kerroksen jälkeen aina vähän kerrallaan. Ilmeisesti mulla on jäänyt se viimeinen -tai ensimmäinen- silmukka virkkaamatta muutamaan kertaan. Ehkä seuraava rätti jo onnistuu paremmin. Tai sitten meillä on kaappi täynnä tiskirättejä.

Eilen käytiin isänpäivän kunniaksi mun vanhemmilla syömässä. Mun mummo oli siellä kanssa. Mummo on 82 vee. Keskustelin sen kanssa uskonnosta ja se oli aika mielenkiintosta. Mä oon luullut, että se on jollain tapaa uskonnollinen ihminen, mutta ei se taida ihan niin ollakaan. Mulla on nimittäin aika kärkevät mielipiteet uskonnosta. Tai itse asiassa uskonnon harjoittamisesta, mutta ei se tuntunut mummoa hätkähdyttävän. Eikä se yrittänyt hyssytellä mua tai mitään sellasta. Tai sitten mummo on vaan äärimmäisen suvaitseva ihminen.

Loppuilta meni sohvalla maatessa. Mun maha oli niin täynnä herkkuja, ettei jaksanut pahemmin tehdä mitään raskaampaa kun syödä vähän lisää herkkuja  Keskiviikon punnituksessa taas sitten tietää syöneensä.

Ai niin, katottiin lauantai-iltana todella hyvä leffa: Miehet, jotka vihaavat naisia. Se on ruotsalainen, Stig Larssonin (kirjotinkohan oikein?) kirjaan perustuva elokuva. Se oli jännittävä kun mikä ja muutenkin hyvä. Aika pitkä se oli, mutta hyvin jaksoi kattoa kun se oli niin hyvin tehty.