No olihan se isäntä punkkua hommannut. Siivous sujui kivasti ja nyt on mukava nauttia siististä kodista koko viikonloppu. Muksu yrittää vähän hiekottaa tätä hommaa levittelemällä kamoja ympäriinsä, mutta ne on helppo kerätä iltasin kasaan ja viedä takasin sen huoneeseen. Sillä on niin uskomaton taito levittää sitä kamaa, että se on melkeenpä ihailtavaa. Se saattaa oikeesti puolessa tunnissa saada olohuoneen sen näköseksi kun sitä ei olis pariin viikkoon siivottu. Sitten se laittaa vähän tukkaa peilin edessä ja eteisestä löytyy harja, hoitoainepullo ja hiusnauhoja. Sen omasta huoneesta en pysty edes kertomaan, kun rupee verenpaine nousemaan. Kai mä oon sitten pienenä ollu samanlainen, mutta en oo kyllä enää. En oo mikään ylihygieenikko tai muutenkaan extrasiisti ihminen, mutta onhan se mukavampaa kun joka paikka ei pursua tavaraa koko ajan. Miltäköhän meidän neidin koti tulee näyttämään sitten, kun se ensimmäiseen omaan kotiin muuttaa? Se jääköön nähtäväksi. Onneksi se ei ole mun stressi sitten enää. Mä luulen, että musta ei tule sellasta äitiä/anoppia, joka käy kylässä siivoomassa.

Kohta kun saisi tytön nukkumaan, vois lösähtää sohvalle isännän ja punaviinilasin kanssa. Ihanaa, kun illat on jo niin pimeitä, että voi hyvällä omallatunnolla polttaa kynttilöitä. Isäntä vähän marisee siitä, kun a) tulee kuuma ja b) tulee nokea. Muualta nokea ei huomaa, mutta jostain syystä sitä tuntuu kerääntyvän vessan pinnoille. Mä aina tuhahdan noille puheille ja pyydän isäntää ajattelemaan kaikkia maailman nälkäänäkeviä lapsia. Niiden rinnalla pieni nokikeräytymä vessanpöntönkannella on mitätön murhe. Ja sitten on isännän vuoro tuhahdella. Se on vissiin melko kypsänä tähän mun nälkäänäkevät-vertaukseen. Taidan viljellä sitä aika paljon ja moneen eri tilanteeseen. Mutta mulle se toimii ainakin. Ei tunnu murheet niin isoilta, kun miettii kuinka paljon huonommin voisi asiat olla.  Meillä on oikeesti elo aika huoletonta tai ainakin huolenaiheet on eri luokkaa. Sen kun aina muistaisi.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Jatkakaa. Niin minäkin teen.