Jopas taas on ollut loma. Aloitetaan viime lauantaista: vein tytön kavereille yökylään ja aloitin sen jälkeen hääkutsujen tekemisen. Leikkelin kolme tuntia papereita oikean kokoisiksi. Sunnuntaina jatkoin kutsujen tekoa heti aamupalan jälkeen ja eihän siihen mennyt kun seitsemän tuntia! Eikä mulla ollut kuin kakskyt kutsua tehtävänä ja luulin valinneeni helpon mallin. Voin sanoa, että siinä viiden tunnin jälkeen rupes jo hieman tunkemaan kutsut korvista ulos. Mutta sain ne valmiiksi ja ne on mun mielestä hienot!

Seuraavana yönä heräsin siihen, että tyttö oksensi ja tietysti meidän sänkyyn. Se oli jo illalla ja alkuyöstä valitellut vatsaansa. Se oli ollut Huimalassa ja HopLopissa meidän kavereiden kanssa, joten jommastakummasta paikasta varmaan tauti tullut. Maanantaina tehtiin lumitöitä, kun ei tuo pirun lumisade näytä lakkaavan ollenkaan. Sen jälkeen saunaan ja sitten mä simahdinkin jo puol ysiltä sohvalle. Tiistaina kävin ostamassa lumikengät ja kävin vähän testaamassakin niitä. Hyvin toimivat. Illalla käytiin mutsilla ja faijalla kylässä ja saunomassa.

Keskiviikkoaamuna viideltä mä sitten herään siihen, että on vatsassa outo olo. No mähän olin saanut sen vatsataudin nyt vuorostaan. Juoksin vessassa pitkin aamua ja siinä välissä ilmotin kampaajalle ja hierojalle etten tuukaan. Kyllä v*tutti. Yritin juoda laihaa mehua, ettei kroppa ihan kuivu. No, sitten muutaman tunnin päästä oksensin kaikki vaivalla juodut mehut pois. Sen jälkeen olo kumma kyllä parani. Mitä nyt sai vessassa juosta edelleenkin. Illalla uskalsin jo syödä jugurtin ja pienen palan pizzaa. Kuumetta oli koko päivän melkeen 38 astetta, mut tänään ei oo ollut enää kuumetta. Muutenkin olo on paljon parempi. Oon vaan jotenki tosi pihalla ja pyörryttää melkeen koko ajan. Ehkä se tästä. Lauantaina mennään kaason kanssa sovittamaan pukuja häihin, joten sillon olis paree olla kuosissa taas.