Se olis sitten torstai ja huomenna perjantai. Ja firman pikkujoulut. Jee. Lähdetään ensin täältä työpaikalta parin tunnin kiertoajelulle Helsinkiin. Meillä on töissä nimittäin henkilö, joka tekee myös oppaan töitä tällaisilla kiertoajeluilla ja hän vetää sen meille. Odotan innolla, koska en oo ikinä ollut sellaisella. Bussissa saa juoda sidukkaakin  Me ollaan myös kaikki ostettu noin 5 euron arvoset lahjat, jotka sitten jaetaan bussissa. Sen jälkeen käydään glögillä ja sitten syömään. Siitä pitäisi jatkaa sitten johonkin. Hirveen myöhään ei varmaan jaksa olla. Eikä tarttiskaan, kun lauantaina on uuden firman kassakoulutus. Se on onneksi vasta kahdelta, mut jos on riekkunut aamuyöhön asti, voi oppimiskyky olla hiukka nollilla. Yritän siis hillitä itteni. Paitsi sillon tietty, kun pitäis yrittää olla hillitymmin, se meno maistuis kaikista parhaimmalta...

Eilen pakkasin joululahjoja. Mun mielestä paketoiminen on ihanaa, kunhan ei vaan oo mitään vaikeanmallisia pakattavia. Mä tykkään lisäillä koristeita paketteihin ja pakettikortit pitää tietty olla itsetehtyjä. Niitä on sitäpaitsi niin helppo tehdä ite, että en edes suostuis niitä kaupasta ostamaan.

Jotenkin ei osaa ajatella, että jo viikon päästä on jouluaatto. Hauska kattoa meidän tytön intoa, kun se suunnilleen laskee öitä jouluun kun availee kalenterinluukkuja. Mä muistan vielä, miltä se tuntui, mutta en ikävä kyllä pääse siihen fiilikseen enää. Vaikken niin hirvittävän aikuinen omasta mielestäni oo, niin tollasissa asioissa huomaa kasvaneensa lapsuudesta auttamattomasti ulos.

Viime yönä näin hassua painajaista jouluun liittyen. Mä katsoin siinä unessa kelloa kotona ja se oli jotain vaille ykstoista aamupäivällä jouluaattona. Ajattelin, että hyvä kun on noin vähän, niin ehditään vielä käydä ostamassa jouluksi punaviinit. Siinä unessa Alko oli auki aattona klo 12 asti. Sitten mentiin mun vanhemmille ja siellä kello olikin jo 12.14. Meidän kello oli ollut väärässä ja Alkot oli suljettu ja meidän joulupunkut jäi Alkon ovien taakse. Mua v*tutti siinä unessa ihan suunnattomasti ja olin aivan epätoivoinen, kun joutuu viettämään kaikki joulunpyhät kuivin suin. Aamulla nauratti, kun muistin ton unen. Normaalisti ihmiset näkee painajaisia kai möröistä ja murhaajista. Mulle kauhuskenaario on se, etten saa joulunpyhinä punkkua  Pitäisköhän mun vähän miettiä tota mun juomista. No eeeeeii...