Tänään sain varattua ajan työvoimatoimistoon ammatinvalinnan ohjaukseen. Se on ensimmäisenä lomapäivänä edessä. Pitää yrittää miettiä siihen mennessä omia vahvuuksia ja heikkouksia, että on sitten mistä jutella. Josko sieltä saisi jotain osviittaa siihen mikä musta tulee isona :D

Mä kadehdin niitä ihmisiä, jotka jo ala-asteella tietää, että haluavat isoina vaikka lääkäriksi. Sitten ne opiskelee sen mukaisesti, pyrkii lukion jälkeen lääkikseen ja muutamien vuosien kuluttua he ovat lääkäreitä. Mulla taas kiinnostuksen kohteet vaihtelee suunnilleen viikoittain. Yritä siinä sitten tulla isona joksikin... Mä olen sellainen ajautuja.

Viime keväänä pyrin opiskelemaan valokuvausta. En päässyt. Tänä keväänä hain kuvatoimittajan ja päiväkotikuvaajan työpaikkoja. En päässyt niihinkään. Sitten mietin yksi päivä, että ompelijaksi voisi varmaan opiskella oppisopimuksella. Sitä sitten funtsasin pari viikkoa, kunnes ajattelin että onko siinä työssä tarpeeksi "älyllistä" haastetta. En pidä itseäni minään nerona, mutta työ ei saa olla pelkkää fyysistä suorittamista tai kyllästyn nopeasti. Viimeisin ideani on opiskella toimittajaksi (siis lehtitoimittajaksi) ja siitä aion tuolla työkkärissä jutella. Yritin ajatella, mitkä ovat mun vahvoja puolia ja missä ammatissa niillä voisi pärjätä. Ainakin mulla on taito saada ihmiset usein avautumaan jutellessa. Johtuu ehkä siitä, että mua aidosti kiinnostaa erilaiset tarinat enkä vissiin oo hirveen tuomitseva ja jyrkkä ihminen. Kirjoittaminen sujuu suht helposti. Ainakin tuntuu siltä, en tiedä näyttääkö :) Mun mielestä olis makeeta kerätä tietoja jostain asiasta monesta eri lähteestä ja sitten yhdistää ne yhtenäiseksi jutuksi. Ihmisten haastatteleminen olisi mielenkiintoista. Tykkään työskennellä yksin. Eikös nuo jo tukisi tuota toimittajan hommaa. Ellen sitten taas keksi jotain uutta ammattia siihen mennessä...

Ja kun nyt on haihattelu aloitettu,niin jatketaan samaa rataa. Haluisin isomman talon isommalla pihalla luonnon helmasta. Lottovoitto olis kans tosi kiva. Tai sit muuten vaan lisää vapaa-aikaa, mutta sama palkka :)

Huomenna onneksi on kaverin synttärit, niin pääsee miettimään muuta kuin työasioita. Otetaan vähän sidukkaa, poltetaan tupakkaa ja -mikä tärkeintä- pidetään hauskaa! Taidan lähteä ihan baariin asti, vaikka alkuviikosta en ollu varma jaksanko. Kyllä jaksan -ja haluan!!! Mukavaa ja lämmintä viikonloppua kaikille.