Taas ei oo kerennyt muutamaan viikkoon kirjottelemaan. Siispä päivitystä. Mökkiviikonloppu meni kuten suunniteltukin. Perjantaina vedin suomalaiskansallisesti tukevat kännit ja valvoin aamuviiteen. Lauantaina olikin sitten vuosisadan jysäri ja järkyttävä väsymys.

Lauantaina 4.10. oli miehen kaverin häät. Oikeen oli mukava paikka ja kivat juhlat. Jäätiin sinne yöksi, kun oli mahdollisuus. Puolenyön jälkeen lämpisi rantasauna. Saunottiin muutama tunti ja käytiin muutamaan otteeseen joessa uimassa. Vesi oli muka 9-asteista mittarin mukaan, mutta ei se mun mielestä niiiin kylmältä tuntunut. Ei se kyllä lämmintäkään ollut, mutta silti. Ja taas meni puoli kuuteen aamulla ennenkuin pääsi nukkumaan. Ja sitten puoli kymmeneltä ylös aamupalalle... Ja taas väsytti, mutta se oli jotenkin sen arvoista, koska meillä oli hauskaa! Kaverille soitti naapuri sinne, että hänen autostaan on viety kaksi rengasta. Renkaat oli vielä löytyneet läheisestä metsästä. Oli ollut huonokuntoisia varkaita... Mentiin niiden pihalle sieltä hääpaikalta suoraan ihmettelemään hommaa. Kaveri soitti poliisit paikalle ja sieltä tulikin silmäniloa molemmille sukupuolille. Oli nuoret poliisit, mies ja nainen, ja erittäin asiallisia olivat. Kaikki ei aina ole.

Viime viikonloppuna pääsi vihdoin viimein lepäämään kunnolla. Perjantaina isäntä oli firman virkistyspäivää viettämässä. Kyllähän ne virkistäytymiset tietää. Seuraava päivä maataan sohvan pohjalla ja haistaan... Oikein sporttista. No jokatapauksessa, meinasin hyytyä jo ennen yhdeksää sohvalle tytön viereen, mutta sinnittelin sitten puoli yhteentoista. Lauantaina oli firman saunailta, mutta olin tosi tosi poikki ja tulin kotiin työkaverin kyydillä jo puolilta öin. Sunnuntaina olikin sitten hyvä olo, pääsi ulkoilemaan ja kaikkea.

Tällä viikolla ei oo mittään erikoista tapahtumaa. Viikonloppuna mennään ehkä Luonnontieteelliseen museoon dinosauruksia ja muita katsomaan. Samalla voisin käydä suunnistajan kaupassa ostamassa pari suunnistuskarttaa. Ostin kompassin Huutonetistä jo keväällä, mutta mitäs mä sillä ilman karttaa teen. Ajattelin ihan issekseni kokeilla, osaisiko niitä käyttää yhdessä. Jos siitä ei tuu mitään, pitänee mennä johonkin suunnistuskurssille. Koulussa mä vihasin suunnistusta, koska tunsin olevani tosi huono siinä. Taisin verrata itseäni himourheilijakavereihini, jotka tietysti oli hyvä lajissa kuin lajissa. Ja koska mä en heti osannut sitä, se laji oli tietysti aivan hanurista :D Nyt se on ruvennut kiinnostamaan samoin kun muunlainenkin luonnossa liikkuminen. Vaelluskin saattaisi kiinnostaa, en oo ikinä kokeillut. Kukaan mun kavereista ei vaan oo kiinnostunut siitä eikä mun mieskään. Ja yksin en halua mennä ainakaan aluksi. Eihän mulla ole mitään retkeilyssä tarvittavia taitojakaan. Telttaa oon pystyttänyt ehkä kaksi kertaa elämässäni. Jos nuotio pitää sytyttää, siitä ei luultavasti tuu mitään. Saunanpesäkin meinaa olla liian haasteellinen mökillä -takasta nyt puhumattakaan. Että jotain reeniä tarttis tälle naiselle.

Lähetin liittymislomakkeen viime viikolla yhteen Suomen Ladun alajärjestöön, mutta sieltä ei oo vielä kuulunut mitään. Ajattelin että jos niillä olis vaikka opetusta tarjolla tai jotain yhteisretkiä/vaelluksia. Noh, odotellaan. Jos tästä metässä liikkumisesta tulee enemmänkin tapa, pitää varmaan ostaa jotkut asiaankuuluvat jalkineet myös. Kattelin viime lauantaina vaelluskenkiä Partioaitassa, mut nehän oli ihan jumalattoman kalliita: lähemmäs kolmesataa :O Ehkä mä en näin aluksi kuitenkaan niin hyviä tarvitse. Samaten tarvitsisin jonkun kunnon ulkoiluasusteen. Mulla on noita yhekskytluvulla ostettuja verkkareita (jotka muuten sanalla sanoen on aika karseen näkösiä), mutta eihän ne mitään tuulta ja vettä pidä kunnolla. Mutta oikeen oli messevät hinnat retkeilyvaatteissakin siellä Partioaitassa. Ehkä mulle välttäisi  normimaastopuku jostain armeijan ylijäämävarastosta. Makuupussin haluisin myös, sitä vois käyttää ihan normaalisti mökilläkin. Rinkkojenkin hintoja kattelin huvikseni. Ne ei ollu ihan niin kalliita mitä olin luullut. Aloitetaan nyt kuitenkin siitä kartan kanssa metsässä liikkumisesta ensin:)