Käytiin tytön kanssa Jumbossa etsimässä mulle keijukaisasuun sopivia sukkahousuja. Aattelin ostaa vaaleanvihreät. Noh, näin syksyllähän mitään vaaleita värejä ainakaan ohuissa sukkiksissa on näköjään mahdoton löytää. Kaikkia hienoja tummia olis ollut ja muutenkin tosi makeita sukkia. Mutta nyt ei voinu keskittyä niiden katsomiseen, kun oli tiukka missio. Loppujen lopuksi jouduin sitten ostamaan Pirkan 40-denierin ihonväriset sukkahousut. Miten tylsää! Mutta voihan sitä ajatella, että mun keijukaisella on ns. sääret paljaina. Saappaat joudun varmaan laittamaan jalkaan. Pitää yrittää tuunata niitä jotenkin sillä mekkokankaalla. Mutta miten?  Siitä ei oo vielä hajuakaan.

Luulin, että Jumbossa olis ollut tyhjää, kun mentiin sinne vasta neljältä. Kakanmarjat, se oli aivan turvoksissa. Mua ahdistaa tollanen väentungos. Selvisin sieltä kuitenkin suht järjissäni. Toisaalta olis ollut kiva kierrellä vähän pidempään, mutta toisaalta en olis jaksanut. En ymmärrä, miten joskus oon jaksanut kiertää tunteja kaupoissa. Nyt se tuntuu vaan ajanhukalta. Ja rahaakin menee, kun tulee kuitenkin ostettua jotain turhaa. Ja sitten ihmetellään, kun koti on täynnä tavaraa. Mun tarttis käydä vaatekaappini läpi rankalla kädellä. Jättäis sinne vaan ne vaatteet, joista ihan todella tykkää. Nyt siellä tuntuu olevan paljon sellaista yhdentekevää vaatetta. Sellaisia, joita käyttää jos ei muutakaan oo puhtaana. Ja tuntuu, ettei sieltä löydäkään mitään kivaa, kun vaatteita on liikaa. Ja mulla ei edes ole niin paljon vaatteita, mitä joillain mun kavereilla. En oo erityisen trendikäs leidi  Kassajonossa meinas alkaa naurattaa, kun edessä seisovalla oli samanvärinen ja-tyylinen takki (vähän armeijatyylinen ja vihreenharmaa) kun mulla ja farkutkin oli suht samanväriset. Sitten huomasin, että sillä on samanlainen armeijan kaasunaamarilaukkukin, kun mulla. Hauskinta oli, että se oli nuori mies!!! Kyllä mä joskus käytän hameita ja mekkoja, mutta harvemmin. Farkut ja T-paita toimii hyvin mulle useimmiten. Korkokengätkin on toisinaan ihan jees, mutta stilettikorkoja tullaan tuskin koskaan näkemään mun jaloissa. Mä arvostan käytännöllisyyttä sen verran kuiteski. Taidan olla vähän sellainen poikatyttö. Vai pitäiskö sanoa miesnainen, kun on tuota ikää jo enemmän...

Kotona käytiin läpi tytön vaatekaappia. Sieltähän löytyi taas puoltoista muovikassillista kirpparille menevää vaatetta. Lisäksi sieltä löytyi puoltoista koneellista pestävää pyykkiä. Tytöllä on ilmeisesti eri käsitys siitä, mikä on likainen vaate ja mikä puhdas. Joskus katsoin jostain horoskooppikirjasta, mitä kerrotaan sen luonteesta länsimaisen ja kiinalaisen horoskoopin perusteella. Se on oinas-hevonen. Siellä luki jotain, että se on aikamoinen huithapeli ja ajaa vanhemmat hulluuden partaalle epäjärjestelmällisyydellään. Ollaan horoskoopeista mitä mieltä vaan, niin tuo ainakin osu ja uppos. Toisaalta anoppi sanoi, että niillä on ollut sama homma. Että ehkä se enemmän liittyy siihen, että kyseessä on lapsi. En mäkään tainnut olla mikään siisteysintoilija pienenä. En oo sitä nyttenkään, mutta kyllä mulle on nyt siisteys tärkeempää. Rupee ahdistamaan ja ketuttamaan, jos on tosi sotkusta ja pölyistä kotona.

Mutta nyt odottelemaan lottoarvontaa. Josko se tänään kapsahtaisi kohdalle...